Välkommen till Sveriges nya smarta tjänst för att publicera egna nyheter. Som användare av Yodo CMS för hemsidor och intranät eller presstjänsten SvenskPress.se publicerar ni era nyheter fritt här på Sveriges nya nyhetstjänst YodoNews

Digitalisera smartare med en digitaliseringscheck

14/2 kl. 08:30

Vill du digitalisera processer, skapa digitala strategier eller börja arbeta mer digitalt? Då bör du veta att du med en digitaliseringscheck kan få ekonomiskt stöd för att få hjälp med att digitalisera din verksamhet.
I det här blogginlägget går vi igenom exakt vad en digitaliseringscheck är, hur du går tillväga för att ta emot en sådan och tre olika typer av projekt du kan använda den för.

Vad är en digitaliseringscheck?
En digitaliseringscheck är ett bidrag som tillväxtverket, eller andra regionförbund, ger till mindre företag för att möjliggöra finansiering vid köp av tjänster eller projektanställningar som hjälper till att digitalisera verksamheten.

För att du enkelt ska kunna se om ditt företag uppfyller kraven för en check har Tillväxtverket skapat en lista med de kriterier som krävs. Här följer en något förenklad och förkortad version av listan:

Din verksamhet är ett aktiebolag, enskild firma, handelsbolag, ekonomisk förening eller kommanditbolag.
Ni omsätter minst 3 miljoner SEK och som mest 10 miljoner euro, eller så har ni en årlig balansomslutning under 10 miljoner euro.
Omsättningen gäller senaste årsbokslut.
Omsättningen gäller senaste årsbokslut. Ni är mellan 2–49 heltidsanställda.
Syftet med projektet är att digitalisera er verksamhet.
Verksamheten ingår inte i en koncern med fler än 249 anställda.
Kompetensen som tas in för projektet är ny.
Projektet är utöver ordinarie verksamhet.
Ni har inte tagit emot samma typ av check tidigare.
Eller så ska det tidigare projektet varit avslutat i minst ett år.

Du kan läsa hela listan hos Tillväxtverket.

Att ansöka om en digitaliseringscheck kan se olika ut beroende på vilken region du tillhör och här hittar du en lista med kontaktuppgifter till ansvariga personer för regionerna som är med i satsningen. Där står det även mer ingående om exakt hur du går tillväga för att ansöka.

Läs hela blogginlägget här:
https://nordlo.com/kunskapsbanken/digitalisera-smartare-med-en-digitaliseringscheck/

Om Nordlo
IT-företaget Nordlo har bildats genom en sammanslagning av IT-bolagen Office IT-Partner, Zetup, Dicom och norska IT total. Med fokus på rådgivande IT och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl små som medelstora organisationer. Nordlo har idag 650 medarbetare på 36 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,3 miljarder.

För mer information se https://nordlo.com

Vill du veta mer – kontakta:
Daniel Blomquist
vd Nordlo Gävle:
026-66 55 07
daniel.blomquist@nordlo.com
Lötängsgatan 13, Gävle

Denna artikel är publicerad på YodoNews via Yodo News.

Daniel Blomquist

Daniel Blomquist

Nordlo

Från Gävle, Gästrikland

Medlem sedan 2009-10-16

Vi är idag en stark leverantör i Gävle och Sandviken med omnejd. För tillfället är vi 24 anställda med en omsättning på 42MSEK och vi har ambitio... Läs mer

Kommentarer

Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!

Publicera

Mer läsning

Google översättning

Senaste nytt

Hjälp

Stäng

Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att fortsätta surfa godkänner du detta. Läs mer