Det var Nalle Rydstrand, verksamhetsansvarig på affärsnätverket effect plus+ och kommunikatören Joe Formgren som driver bolagen Gestrike Media och Precis Reklam som bjöd på en innehållsrik eftermiddag som sannolikt genererade en del nya kunskaper och ett antal nya kontakter för deltagarna.

Nalle berättade om nätverkande och hur arbetet sker i affärsnätverket effect plus+ och vad man som verksamhet har för nytta av det. Därefter berättade Joe om skillnaden mellan vad som är reklam och PR och även hur enkelt det är att få ut sina nyheter både i nyhetstjänster och vidare i sociala medier.

Avslutningsvis berättade de om möjligheterna i det nya Marknadsföringspaketet som baseras på nyhetstjänsten SvenskPress.se som lanseras av effect plus+, Gestrike Media och kommunikationsbyrån Precis Reklam i Gävle samt om ett lockande erbjudande för de som vill medverka på effect+dagen den 7 mars på Högskolan i Gävle.