Högskolan internationellt prisad
19/11, 2016 kl. 16:08- Paris och Stockholm fick guld, New York silvret och Gävle tog hem bronset. Fantastiskt, och nu ska vi vara riktigt stolta, säger Maria Åstrand Swenneke, ansvarig kommunikatör.
Maximera din potential - Idén med Einstein
”Maximera din potential”-kampanjen har de sista fyra åren använt Einstein som talesperson.
Idén med Einstein är att berätta att vem du än är så kan du tro på dig själv och våga ta steget längre. Högskolan i Gävle kan hjälpa dig att utvecklas som individ och vi tror verkligen på att utbildning i sig kan hjälpa dig att nå dina drömmar.
- Maria Åstrand Swenneke gör ett fenomenalt jobb hos er och jag vill också nämna tidigare kommunikationschefen Johan Ahlgren, som var med och startade konceptet. Ni har väldigt kompetenta människor på er kommunikationsavdelning, säger Nils Vahlund, ansvarig för kampanjen hos reklambyrån Lundberg & Co.
Högskolan som ökar mest
- Vi har ju sagt att Högskolan i Gävle ska kommunicera med sin målgrupp, på målgruppens egna språk. Det är också en väldigt positiv kampanj där vi pratar med ungdomarna på deras egna villkor.
Högskolan i Gävle ökar mest av alla lärosäten i Sverige när det gäller förstahandssökande till program.
- Definitivt tror jag att kommunikationen har påverkat på något sätt. Genomslaget för kampanjen har varit väldigt stort och nästan hälften av de som sett filmerna på Facebook har valt att interagera på något sätt, med delningar, kommentarer och likes. säger Maria Åstrand Swenneke.
Brons i Epica Awards
Epica Awards, som är baserat i Paris Frankrike, avgjordes torsdag 17 november. Epica Awards grundades 1987 och är en internationell reklamtävling inom marknadsföring och kommunikation.
Tävlingen lockar deltagare från ett 70-tal länder. Juryn består av utvalda journalister och priser delas ut inom en rad kategorier. Högskolan i Gävle vann pris i kategorin ”Professional Products & Services.
- Detta är stort, vi tävlade mot mot varumärken och byråer från hela världen! Fantastiskt att både Högskolan i Gävle och Gävles största reklambyrå uppmärksammas på en sådan arena, säger Nils Vahlund.
- Det är väldigt få lärosäten som vågar prata med studenterna på deras eget språk och via deras egna verktyg. Jag tror att det är därför vi fick detta fina pris
Se de prisade filmerna här: http://www.hig.se/Ext/Sv/Arkiv/Externa-nyheter/2016-11-19-Hogskolan-internationellt-prisad.html
För mer information, v v kontakta:
Maria Åstrand Swenneke, kommunikatör vid avdelningen för kommunikation och strategiska relationer Högskolan i Gävle
Tel: 026-64 85 35
E-post: maria.astrand_swenneke@hig.se
Nils Vahlund, projektledare Lundberg&Co
Tel: 026-10 33 22, 072-521 95 42
E-post: nils@lundberg-co.com
Text: Douglas Öhrbom
Denna artikel är publicerad på YodoNews via SvenskPress.se.
Se villkor här »