- Det är en kul nyhet som vi var först med i regionen på GävleMagasinet och nu känns det grymt kul att få koppla på moderna sociala medier till regionens äldsta affärstidning Företagsbladet, hälsar Joe Formgren, ansvarig utgivare.

Det är samma möjligheter att kommentera artiklarna som Aftonbladet använder från Facebook. Det gör att alla som kommenterar en artikel sprider budskapet vidare på sin egen Facebooksida så det blir en mycket högre spridning på både artiklarna men även på de synpunkter som framförs i kommentarerna.

- Sedan tidigare så kan alla som vill publicera sina egna nyheter direkt på våra tidningars hemsidor, berättar Joe som tror att att detta blir ytterligare ett stort steg i den medborgarjournalistik han verkar för genom bolaget Gestrike Medias publikationer både i print och på nätet.

Det betyder att skribenter och publicister nu kan skriva sina egna artiklar, kommentera dem och länka till sociala medier för att öka intresset för den fråga eller verksamhet som denne vill torgföra. Det kan onekligen bli intressant med direktrespons på innehållet.

Företagsbladet är regionens äldsta affärstidning och har i mer än 20 år delats ut till alla företag i hela Gästrikland och Älvkarleby kommun. Det är ett magasin i A4-format av hög kvalitet som delas ut 9 gånger per år. Annonspriserna är mycket kostnadseffektiva eftersom distributionen är till exakt till rätt målgrupp - om ni vill nå regionens alla företag.


Mer information om Företagsbladet på http://www.foretagsbladet.se